21.03.08

4 "há"




"Sovy nejsou tím, čím se zdají být."


Muži vás neničí. Ničíte se samy!



1. Hloupá odevzdanost

Před více jak dvě stě lety pronesl Lord Byron osudovou větu - pro muže je láska něco navíc, zatím co pro ženy znamená celý její svět.
Nedovolila bych si tvrdit, že tento výrok v dnešní době platí beze zbytku, ale budeme-li k sobě upřímné, tak zjistíme, že o vztazích přemýšlíme mnohem více než muži.

Nedávno jsem seděla v restauraci. U stolu napravo ode mě popíjely čtyři mladé ženy. Nebylo jim více jak pětadvacet. Jedna se trápila přítelovou laxností a netečností, druhá si stěžovala na mužskou nestálost a třetí neustále opakovala, jak méněcenná si bez partnera připadá. Když odcházely, jejich obličeje byly stejně ztrápené, jako když si objednávaly první drink.
Měla jsem pocit, jako by každá z nich nějakým způsobem odvozovala svoji identitu a pocit štěstí od muže.
Za to nalevo od mého stolu seděla partička třicátníků. Byli veselí, hraví a vypadali odpočatě. A o čem se to bavili?? Věřte nevěřte o hmotnosti čápa, a to celé dvě hodiny! Na první pohled zcela nesmyslná debata, avšak zcela nevyčerpávající!

Jak se tedy cítit dobře??
Zjistěte, co chcete, a jděte za tím! Potřebujete vlastní cíle a sny.


2. Hloupé námluvy

Minulý pátek oslovil na večírku mou kamarádku Lenku neznámý muž. Chvíli si povídali na baru a o pár minut už seděli v tmavém koutku. On hulil jako fabrika, mluvil jen on a jen o sobě, nezeptal se jí, zda nemá hlad, nebo zda by nechtěla alespoň něco k pití, zda ji nevadí kouřová clona, a už vůbec ho nezajímalo nic z jejího života. Dala mu své číslo. Druhý den, ani třetí den, vlastně žádný další den jí nezavolal.
A co ona na to??? Nevadí jí to!!

Přišla jsem na to, že někdy ženy vůbec nemyslí na hodnotu nového objevu.
Když zjistí, že se o ně někdo, kdokoli, zajímá, pocítí najednou úlevu, a to třeba jen proto, že se cítí osamělé a touží po kontaktu.


3. Hloupá oddanost

Pětadvacetiletá lékařka Mária si neustále stěžovala na svého přítele. Zjistila, že ji občasně podvádí, nikdy ji nepochválí a občas si neodpustí jízlivé poznámky typu: "Na světě je tolik krásných ženských a já tu ztrácím čas s takovou, která má prdel jak dvouproudá silnice. Měla by jsi si mě víc vážit."

Místo toho, aby ho opustila a našla si někoho jiného nebo si užívala studentská léta jako nezadaná žena, slepě mu plnila všechna přání. Na mou otázku, proč to dělá a proč ho neopustí, tvrdošíjně odpovídala: "Já vím, že je to hajzl, ale já ho miluju!"

Nesmysl!!
Skutečnost, že jej milujete, nevyzmizíkuje to, že on je v podstatě hrubý, lakomý, chladný, uzavřený, odmítavý, tyran, násilník, narkoman, alkoholik, dominantní, workoholik, žárlivý ...
Prostě, přestaňte říkat "miluji ho" a podívejte se pravdě do očí!


4. Hloupé početí

Proč chceme dítě??
Protože nám tikají biologické hodiny?? Protože na nás tlačí okolí?? Nebo se snad chcete vyrovnat svým již těhotným kamarádkám?? Nebo se má dokonce dítě stát lékem na vaše trápení??

Jediný důvod, proč mít dítě, zní podle mého následovně: dítě se má narodit, když vy a váš dospělý partner máte zájem, úmysl, schopnosti a nezbytné prostředky k tomu, abyste se stali rodiči, a jste připraveni obětovat svůj čas, péči a peníze na to, aby se vašemu dítěti dostalo potřebné opory, bezpečí, lásky a vzdělání.


Loni o vánocích si mi nad horkým punče stěžovala kamarádka Šárka: "už půl roku nám to neklapalo, bála jsem se, že mě opustí, a tak jsem vysadila antikoncepci. Nic jsem mu neřekla. Po dvou měsících jsem otěhotněla." Nevěřícně jsem na ni hleděla, zatímco ona pokračovala: "poslal mě na potrat a rozešel se se mnou .."
O hodinu a půl se "rozešla" i se mnou. Důvod?? Odlišný názor. Já její čin shledávala nezodpovědným, zbabělým a sebedestruktivním. Ona naopak jako vysoce hodnotné řešení partnerské krize.







Žádné komentáře: