16.08.07

Z pohádky do pohádky

Milé děti,
dnes si budeme hrát, protože jak se říká "kdo si hraje, nezlobí." A zahrajeme si hru " Z pohádky do pohádky".

A co vše budeme potřebovat? Jeden herní plán, barevné figurky a hrací kostky.

Tuto hru může hrát 2-6 hráčů a zvítězí ten, kdo se jako první dostane do hradu. Není to hrad ledajaký - je v něm ukrytý zlatý poklad.
Hru začíná ten hráč, který hodí kostkou nejmenší číslo. Dále postupuje dle počtu bodů hozených kostkou. Na úzkých políčkách smí stát pouze jedna figurka, naopak na širokých políčkách jich vedle sebe může stát hned několik. Má-li hráč postoupit na obsazené úzké políčko, musí zůstat stát a počkat na další kolo a další hod.

  • Divotvorný meč — dostane-li se hráč na červené políčko s mečem, přechází až na žluté políčko za saní.
  • Saň — nedostane-li se hráč na políčko s mečem a musí postoupit na některé políčko draka, může pokračovat jen tehdy, hodí-li kostkou 3.
  • Ježibaba — dostane-li se hráč hodem kostky přesně na políčko ježibaby, postupuje dále po široké cestě. Ten hráč, který nepostoupí přesně na toto pole, postupuje při hodu lichého čísla na zelenou cestu pást koně, při sudém čísle na modrou cestu pro živou vodu.
  • Zelená cesta
    • políčko s černým koněm posílá hráče do pekla
    • políčko s bílým koněm na Zlatý vrch
    • políčko s hnědým koněm zpátky k ježibabě
  • Modrá cesta
    • princezna — hráč postoupí až na první pole za tůň
    • tůň— (tj. políčka mezi princeznou a rybkou) hráč ji může překročit, když na políčku těsně před tůní hodí 6 a postoupí na první políčko za tůní.Hráč, který se dostane do tůně, musí počkat až hodí 6 a potom postoupí za tůň. Při zpáteční cestě přechází tůň bez obtíží.
    • zlatá rybka — hráč, který se dostane při zpáteční cestě na políčko s rybičkou, postoupí na druhý břeh tůně.
    • jablíčka — hráč, který se dostane na jablíčko, postoupí na políčko s dalším jablíčkem.
    • pták Ohnivák — vrátí hráče zpět do tůně a při zpáteční cestě přenáší na Zlatý vrch.
    • žabí král —na políčko žabího krále se musí dostat hráč přesně hodem kostkou.Hodí-li dalším hodem 1, postoupí až na studánku, jinak pokračuje podlevrhu kostky. Při zpáteční cestě se musí hráč opět zastavit u žabího krále. Hodí-li pak dalším hodem 1, postoupí na pole s korunkou. Jinak musí postupovat zpět k ježibabě. Políčko ježibaby již přechází bezpotíží na hlavní cestu.
  • Cesta z pekla
    • červená políčka s čerty — vrací vždy hráče o 5 polí zpět k peklu.
    • černý havran — vrací hráče na políčko ježibaby.
    • bílá holubice — přenese hráče až na Zlatý vrch.
    • čaroděj — červená políčka čaroděje (I, II) posílají hráče na oranžovou cestu pást prasátka.
  • Oranžová cesta
    • černé prasátko — posílá hráče do pekla.
    • zlaté prasátko — posílá hráče na Zlatý vrch.
    • Zlatý vrch — na Zlatý vrch postupují hráči z různých cest. Jinak se Zlatý vrch přechází bez obtíží.
    • obr — červená políčka obra srážejí hráče zpět na Zlatý vrch, a to i políčko s kyjem
    • Zlatá brána—postoupí-li hráč na políčko Zlaté brány, musí se vrátit až k ježibabě.Jinak toto políčko přechází a postupuje podle hodu kostkou. Lichá čísla kratší cestou, sudá delší cestou k hradu.
    • had — červená políčka hada vracejí hráče zpět na pole s korunkou.
    • drak — červené políčko — dech draka posílá hráče zpět na pole s hvězdami.
      červené políčko draka — hráč může postoupit jen při hodu 1.

Poslední červená políčka před branami hradu označená I, II, vracejí na stejná pole čaroděje. Vyhrává hráč, který hodem kostky postoupí přesně do hradu a tím získá vytoužený, zlatý poklad.

Přeji šťastnou cestu za pokladem. A nebo spíše do práce, na schůzku, na rande, do banky, na úřad či do hospody?

Žádné komentáře: